Részecskeszűrő megtelt
Blog

Részecskeszűrő megtelt

A részecskeszűrő minden modern dízelmotoros autóban megtalálható, de most már nem ritka a benzinesekben sem. A káros anyag kibocsátások csökkentésére szolgál. Amint a részecskeszűrő megtelt LED felvillan a műszerfalon, a gépkocsi teljesítménye lecsökken. Ez egy szűrőelem, amely rendszeresen eltömődik, és tisztítani vagy regenerálni kell. Az FAP bizonyos körülmények között regenerálja önmagát. Ha ez nem történik meg, akkor kézi beavatkozással meg kell tisztítani vagy regenerálni kell.

Tudnia kell a részecskeszűrőről

Elmondjuk mindazt, amit tudnia kell a részecskeszűrőről, annak elkészítéséről és a regeneráció működéséről. Azt is megtudhatja, hogy mit kell tenni eldugult vagy hibás szűrő esetén, hogyan kell beavatkozni és mennyit kell költeni, hogy a kipufogógázok mindig tiszták és a lehető legszennyezőbbek maradjanak.

A gép kipufogógázait mindig kezeljük, mielőtt a légkörbe engednék őket. Az FAP szűrő egy olyan eszköz, amely pontosan a gázok kezelésére szolgál, csökkentve a részecskék, azaz a dízelüzem égésének mikroszkopikus maradványait. A részecskék erősen szennyező és illékony anyagokból állnak, méreteik nem haladják meg a 10 mikrométert.

Ha a részecskeszűrő megtelt, a működését ellenőrző elektronikus felügyeleti rendszer észleli a rendellenességeket. A műszerfalon kigyullad a részecskeszűrő figyelmeztető lámpája, de vannak olyan közvetett jelek, amelyek riaszthatnak, például teljesítménycsökkenés, áramkimaradás vagy a fogyasztás növekedése.

Hogyan készül a részecskeszűrő

A részecskeszűrő fémből készült, és minden modern dízel autó kipufogócsonkja után helyezkedik el. Mint minden más szűrő, egy elem is telítődik. Az eltömődött részecskeszűrő rontja a motor megfelelő működését. A szűrőelem szilícium-karbidból készül, olyan sejtekkel és csatornákkal, amelyek megtartják a mikrorészecskéket.

Számos modellben létezik egy speciális adalékanyag, amely szerint tartalmaz, olyan anyagot, amely a részecskék nagyobb és könnyebben szűrhető csoportokká aggregálódását okozza. A szűrőt 10 – 15 üzemóránként, legkésőbb 1000 km után kell karbantartani. A tényleges távolság azonban az autó típusától és az üzemmódoktól függ.

Ha a részecskeszűrő megtelt, akkor is regenerálható

Amennyiben a részecskeszűrő megtelt, akkor is regenerálható az automatikus tisztítórendszerrel a lerakódott részecskék kiküszöbölésére. Ez egy további égés, dízel befecskendezéssel, ez a folyamat regeneráció néven ismert. A DPF regenerálásához egy kiegészítő befecskendezőt használnak, amely a dízel üzemanyagot közvetlenül a szűrőbe juttatja. Ez a részecskeszűrő igazi automatikus részecskeszűrő tisztítása.